اخبار بازی ها

نمایش ساختار جهان بازی Starfield در ویدیو جدید

ویدیو جدید پخش‌شده از بازی استارفیلد، مخاطب را با دنیاسازی و شاکله‌ی داستانی این اثر آشنا می‌کند.

با اینکه تا موعد انتشار بازی استارفیلد زمان زیادی باقی است، مایکروسافت طی ماه‌های اخیر توضیحاتی راجع به دنیاسازی و غنای داستانی این اثر را به‌علاقه‌مندان ارائه کرده است. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، استودیو بتسدا به پخش یک ویدیو جدید با محوریت بازی Starfield در صفحه‌ی اجتماعی رسمی خود پرداخت. ساخته‌ی جدید تیمِ تاد هاوارد در استودیو بتسدا، چند سال است که معرفی شده و یکی از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آید. تیم تبلیغات بازی هم که از این موضوع اطلاع دارند، هر چند وقت یکبار و برای کم کردن عطش طرفداران، تکه‌هایی از جهان آن را در قالب تصاویر مفهومی یا ویدیو نمایش می‌دهند.

باتوجه‌به‌محتوایی که در تریلر نمایش داده می‌شود، داستان بازی استارفیلد در سال ۲۳۳۰ میلادی جریان خواهد داشت. دنیایی که گیمر در آن قدم خواهد گذاشت، ۵۰ سال نوری دورتر از کهشکان راه شیری است؛ جهانی که در بازی با نام منظومه‌های استقراریافته (Settled Systems) شناخته می‌شود.

پس از اتمام جنگی که در سال ۲۳۱۰ مابین کلونی‌های متحد (United Colonies) و بنیاد فری‌استار (Freestar Collective) درگرفت، حالا تمام گروه‌ها، کلونی‌ها و حکومت‌های مستقر در Settled Systems به‌صلح رسیده‌اند و درکنار یکدیگر زندگی را جلو می‌برند؛ صلحی که ظاهرا هرگز پایدار نیست! با وجود شکل‌گیری یک صلح ناپایدار میان کلونی‌های این منظومه، زنده ماندن آن هم به‌شکل انفرادی در جهان وسیع استارفیلد هرگز کار آسانی نخواهد بود. چرا که سرتاسر این دنیا، پرشده از خطرهای انسانی‌ است؛ گروه‌هایی مثل تندروهای دینی House Va’ruun، فضانوردانِ یاغی و مزدوران جایزه‌بگیر همیشه در تکه‌ای از آسمان استارفیلد منتظر شکار هستند و باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید.

قهرمان داستان بازی که احتمالا مثل آثار قبلی بتسدا خودمان باید تمامی خصوصیت‌های ظاهری و شخصیت او را طراحی کنیم، یکی از اعضای گروه تحقیقاتی Constellation (صور فلکی) است؛ تیمی متشکل از محققان کیهان‌شناس که برای کشف اسرار پنهان‌شده در دل فضای بی‌کران تلاش می‌کنند.

این ویدیو بنیان داستانی (Lore) اثر را به‌مخاطب خود معرفی می‌کند. به‌منظور غرق کردن گیمر در دنیای اثر، Lore در بازی‌های نقش‌آفرینی/داستان‌محور کلان مثل سری فال‌اوت، سری الدر اسکرولز و حالا بازی استارفیلد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازی استارفیلد در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲ (۲۰ آبان) راهی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی خواهد شد تا گیمرها را به‌یک ماجراجویی کهکشانی ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید