آموزش ها

فلش خور کردن پلی استیشن 2 های برق مستقیم و تمام سری های SCPH-9000X

امروز می خواهیم به شما نحوه فلش خور کردن پلی استیشن 2 برق مستقیم یا سری های SCPH90001، SCPH-90002، SCPH-90004، SCPH-90006 را به شما آموزش بدهیم.

راه اول که هزینه ی نسبتا بالایی دارد سپردن دستگاه به تعمیرکار کنسول های بازی می باشد که کنترل چیپی مخصوص روی این مدل پلی استیشن 2 گذاشته و فلش خور می شود.

اما راه دوم که ساده تر است را به شما آموزش می دهم .همانند این آموزش در سراسر وب یافت نخواهید کرد، اما به نکات زیر باید توجه شود.

1-چشم دستگاه (بخش سی دی ) سالم باشد.(برای راه اندازی نرم افزار ضروری می باشد)

2- یک عدد مموری کارت به عنوان حافظه ای برای ذخیره ی نرم افزار تهیه نمایید.

3-یک فلش 8 یا 16 یا 32 و… تهیه نمایید.

نکته :

در این روش (بوت شدن ) اجرای بازی از روی فلش توسط برنامه، از روی سی دی (CD) اجرا می شود.

اول برنامه از طریق سی دی فراخوانی شده و بعد از به نمایش درآمدن لیست بازی ها و انتخاب بازی کار سی دی به اتمام رسیده و فلش کار خودرا شروع می کند، و شما می توانید درب (CD/DVD) کنسول را باز بگذارید.

1- نرم افزار DOWNLOAD CD MCBOOT.ELFPLAY STATION 2 را دانلود کرده و بعد از خارج سازی فایل از حالت فشرده، بر روی سی دی با سرعت 8x یا 16x رایت کنید .

2- سی دی رایت شده را داخل کنسول گذاشته و دستگاه را روشن کنید.قبل از این که روشن کنید مطمئن شوید که مموری کارت و فلش مموری به کنسول متصل باشه.

3- بعد از روشن شدن دستگاه اول گزینه ی normal install را ضربدر زنید تا عملیات نصب برروی مموری کارت آغاز شود. بعد از پایان نصب کنسول را ری استارت نمایید.

راه دوم

اما ناراحت نباشید چرا که شما می توانید با استفاده از همین سی دی بوت ان منو هارا بیاورید. بدین منظور اول برنامه Open PS2 Loader را دانلودکنید .

حالا فایل OPNPS2LD رابه فلش مموری انتقال دهید. حالا CD بوت را داخل کنسول بگذارید وفلش مموری را به دستگاه وصل کنید و کنسول را روشن کنید.

اکنون بر روی گزینه ی fmbc configuration کلید را بزنید تا وارد منوی free mc boot setting شوید. سپس روی گزینه ی return to loader کلید X را بزنید.

حال شما ۳ گزینه دارید فقط کلید دایره را بزنید.

تا وارد منوی file browser شوید.

حالا با زدن دایره به مسیر mass% بروید.

حالا برنامه Open PS2 Loader را با دایره انتخاب کنید تا وارد صفحه لیست بازی ها شوید.

حالا بازی موردنظرتان را انتخاب کرده و از اجرای آن لذت ببرید.


تبدیل بازی های پلی استیشن 2 در فلش برای اجرا در پلی استیشن :

شما نمی توانید بازی ها را به راحتی در فلش کپی کنید و در پلی استیشن اجرا کنید. برای اجرای بازی ها در پلی استیشن شما باید اول از DVD  بازی پلی استیشن یک ایمیج با پسوند ISO ایجاد کرده و بعد با برنامه USBUtil v2.00 Full English  آن را به فلش کپی کنید.

برنامه USB Util  را در سی دی بوت برای شما گذاشته ام شما فقط سی دی بوت را در کامپیوتر قرار داده و برنامهUSB Util  را از داخل سی دی بوت به دخل کامپیوتر خود کپی کنید.

 حالا برای کپی کردن بازی در فلش :

قبل از تبدیل بازی بر روی فلش ، آن را فرمت FAT32 کنید و تیک گزینه ی Restore را بزنید.

حالا باید برنامه USB Util را باز کرده و بعد از منوی File  گزینه Creae game from ISO  را کلیک کرده و بعد در قسمت From محل ذخیره فایل ایمیچ را باز کرده تا نام فایل ایمیچ در قسمت Name  قرار بگیرد .

حالا در قسمت راست To محل ذخیره بازی را روی فلش تنظیم کنید و روی دکمه Create کلیک کنید .

صبر کنید تا دکمه Cancel به دکمه Close  تبدیل شود در این حالت بازی کپی شده است .

حالا اگر دوست دارید بازی دیگری کپی کنید برنامه را نبندید و مراحل قبل را برای کپی کردن بازی بعدی تکرار کنید .

بعد فلش را به دستگاه پلی استیشن خود وصل کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید