اخبار بازی ها

در پی انتشار بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

اوایل این هفته پس از سال‌های سال رویاپردازی طرفداران درباره‌ی ساخت ادامه‌ی سری بازی‌های کراش باندیکوت، قسمت چهارم این بازی تحت عنوان Crash Bandicoot 4: It’s About Time به صورت رسمی برای کنسول‌های نسل هشتم – پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان – معرفی شد. این بازی قرار است در تاریخ ۱۱ مهر امسال (۲ اکتبر) عرضه شود و هنوز مشخص نیست که برای کنسول‌های نسل نهم نیز عرضه خواهد شد یا نه. اکنون در فاصله‌ی چند ماه به عرضه‌ی این بازی، قصد داریم با هم نگاهی به هر آن‌چه از بازی کراش باندیکوت 4 می‌دانیم، داشته باشیم.

داستان بازی کراش باندیکوت 4 چه چیزی را روایت می‌کند؟
فرقی ندارد که از طرفداران قدیمی باشید و یا پس از انتشار ریمستر آن یعنی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy، دنیای آن را تجربه کرده باشید. قبول کنید که برای ساخت قسمت چهارم آن همیشه منتظر خبری از سوی Activision بوده‌اید. این استودیو، وظیفه‌ی ساخت قسمت چهارم را به استودیوی Toys for Bob سپرده است که به نظر می‌آید به خوبی توانسته‌اند آن‌چه را که طرفداران در ذهن داشتند، محقق کنند و سه‌گانه‌ی محبوب Naughty Dog را آن‌طور که باید، ادامه دهند. پاول یان – یکی از سران استودیوی Toys for Bob – در مصاحبه‌ی جدید خود که با Games Radar داشت، تاکید کرد که این بازی یک ادامه‌ی رسمی برای سه‌گانه‌‌ی Crash Bandicoot ساخت Naughty Dog است و تیم سازنده سعی کرده تا با حفظ المان‌های نوستالژیک، تجربه‌‌ی جدیدی برای طرفداران در دنیای Crash Bandicoot رقم بزند.

داستان Crash Bandicoot 4: It’s About Time درست پس از قسمت سوم این سری بازی اتفاق خواهد افتاد، زمانی که دکتر Neo Cortex، دکتر N. Tropy و Uka-Uka از زندان فضا-زمانی که در آن حبس شده بودند، فرار می‎کنند و در نتیجه‌ی آن، باعث به وجود آمدن شکافی در زنجیره‌ی فضا-زمان می‌شوند و ما در نقش Crash و Coco وظیفه داریم تا به کمک چهار ماسک کوانتومی که در قسمت‌های قبلی آن‌ها را دیده بودیم، دنیا را به حالت قبل برگردانیم و آن سه نفر را مثل همیشه به سزای اعمال خود برسانیم.

بازی کراش باندیکوت 4
شخصیت‌های دیگری از دنیای Crash Bandicoot نیز قابل بازی خواهند بود
آیا تغییری در گیم‌پلی شاهد خواهیم بود؟
گیم‌پلی Crash Bandicoot 4: It’s About Time قرار است مانند سه‌گانه‌ی اصلی، شامل پرش سکویی، چرخش معروف Crash و رویارویی با باس فایت‌هایی باشد که دلمان حسابی از آنان پر است و خاطرات زیادی با آنان در سه‌گانه‌ی اصلی کراش باندیکوت داریم، اما قرار نیست همه‌چیز تکراری باشد و چیزی که این بازی را بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کند، اضافه شدن المان‌های جدید و جذابی است که استودیوی Toys for Bob برای ایجاد تجربه‌ی متنوعی در عین کمک گرفتن از المان‌های نوستالژیک بازی به آن اضافه کرده است. هر دو بندیکوت می‌توانند Wall Run انجام دهند، ریل‌ها را کنترل کنند و به کمک طناب از مکانی به مکانی دیگر جابجا شوند که هر کدام، ما را با چالش‌های جدیدی روبرو خواهند کرد. پاول یان درباره‌ی اضافه شدن ویژگی‌های جدید بازی، نکات جالبی درباره‌ روند ساخت این بازی در استودیوی Toys for Bob می‌گوید.

فکر می‌کنم که شما نیز از این نکته آگاهید که اول باید بدانیم آیا این بازی حس یک بازی کلاسیک از فرنچایز Crash Bandicoot را به ما می‌دهد یا نه؟ این دقیقا سوالی است که مدام در روند ساخت بازی از خود می‌پرسیم. سپس زمانی که از این قضیه مطمئن شدیم، از خود می‌پرسیم چطور می‌توانیم این بازی را جذاب‌تر کنیم؟ چطور می‌توانیم آن را بزرگ‌تر کنیم؟ آیا می‌توانیم آن را هیجان‌انگیزتر کنیم؟

منتظر چه ویژگی‌های جدیدی در بازی کراش باندیکوت 4 باشیم؟
پاول یان با تاکید بر تمرکز زیاد استودیوی Toys for Bob روی باس فایت‌های بازی، اذعان می‌کند که باس‌فایت‌های بازی، تجربه‌ی بهتر و بزرگ‌تری از نسخه‌های قبلی بازی – که می‌توان گفت دارای باس فایت‌های نه چندان سخت بودند – در اختیار ما می‌گذارد و طرفداران را با چالش‌های سخت‌تری روبرو می‌کند. استودیوی Toys for Bob تمام سعی خود را کرده است تا هم طرفداران قدیمی را راضی کند و هم طرفدارانی را که به تازگی پا به دنیای کرش بندیکوت گذاشته‌اند، جذب کند و از این‌رو، المان‌های جدیدی به جزئیات بازی اضافه کرده است تا نه تنها آن حس نوستالژیک بازی از بین نرود، بلکه تجربه‌ی جدید و غیرتکراری نیز رقم بزند. برای مثال در این نسخه، هر کدام از چهار ماسک کوانتومی، یک ویژگی خاص به هر دو باندیکوت می‌دهند. Ika Ika که ماسک جاذبه است، به ما این قدرت را می‌دهد که جاذبه را به کنترل در بیاوریم و پرش‌های بلندی انجام دهیم و یا Kapuna-wa که ماسک زمان است، به ما کمک می‌کند تا با کند کردن زمان از پس چالش‌هایی که با آنان روبرو می‌شویم، به آسانی بگذریم، مخصوصا یکی از دوستان قدیمی ما یعنی Nitro Crateهایی که خاطره‌ی خوبی از آنان نداریم و با یک برخورد به آنان می‌مردیم.

بازی کراش باندیکوت 4
می‌توانید در این بازی در نقش یکی از شرورترین شخصیت‌های دنیای Crash Bandicoot به ماجراجویی بپردازید
بازی در نقش شخصیت منفی داستان چه حسی دارد؟
همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، Crash Bandicoot 4: It’s About Time را می‌توان در نقش شخصیت‌های مختلفی مانند دکتر Neo Cortex بازی کرد که این امکان را به ما می‌دهد که پس از سالیان سال، در نقش یکی از شرورترین شخصیت‌های دنیای کراش باندیکوت ماجراجویی کنیم. پاول یان بسیار هیجان‌زده است؛ چرا که تیمش تجربه‌ی منحصربه‌فردی برای طرفداران فراهم کرده. او در این مورد می‌گوید:

می‌خواهم مطمئن شوم که این شخصیت‌های جدید قابل بازی، مکانیک‌های جدید بازی را ارائه دهند. این مکانیک‌های تازه نه تنها در حرکت این شخصیت‌های جدید و کارهایی که می‌کنند، مشخص است بلکه در چالش‌های بازی و جهان بازی که طراحان مرحله، آن‌ها را طراحی کردند، خود را نشان می‌دهد. دکتر Neo Cortex بیشتر بر وسایل خود تکیه می‌کند، او یک تفنگ دارد که می‌تواند سکوها را به سکوهای ثابت و یا پرشی تبدیل کند. مراحلی که به طور خاص برای دکتر Neo Cortex طراحی شدند، بیشتر معمایی خواهند بود و استراتژی بیشتری نیاز دارند و کمی باید برای آنان فکر کنید.

دیگر استرس مردن را نداشته باشید!
یکی از نکات بسیار جالب این بازی، وجود دو مود Retro و Modern است که برای اولین بار به این سری اضافه می‌شود. مود Retro به شما اجازه می‌دهد تا همانند تجربه‌ی قدیمی، مقدار جان محدودی در بازی داشته باشید و مود Modern، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا جان نامحدود داشته باشید تا دیگر استرس گیم اور شدن نداشته باشید. هرچند اضافه شدن مود Modern به معنی ساده شدن بازی نیست و استودیوی Toys for Bob فکر این را نیز کرده است. پاول یان می‌گوید که در این بازی به جای این‌که تعداد جان خود را بشمارید، باید حواستان به تعداد دفعاتی که می‌میرید، باشد چرا که گذر از یک مرحله به یک مقدار مشخص از مردن شما در آن مرحله بستگی دارد و اگر تا یک مقدار خاص در آن مرحله کشته شوید، نمی‌توانید به مرحله‌ی بعدی بروید.

طراحی هنری بازی کراش باندیکوت 4 چه تفاوتی کرده است؟
قطعا اگر ادامه‌ی یک سری بازی محبوب مربوط به دهه‌ی نود را بسازید، باید به فکر طرفداران قدیمی باشید و با تغییرات زیاد، آن حس قدیمی و ماندگار آن را از بین نبرید؛ موضوعی که استودیوی Toys for Bob به خوبی از پس آن برآمده است. یک نکته‌ی دیگر که در Crash Bandicoot 4: It’s About Time بسیار به چشم می‌آید، طراحی هنری بازی است که در عین حال که حس نوستالژیک کرش بندیکوت را در ما زنده می‌کند، تغییرات خوبی نیز داشته است تا تجربه‌ی تکراری در اختیار ما قرار ندهد و حالت مدرن خود را نیز داشته باشد. پاول یان در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود با تاکید بر اینکه استودیوی Toys for Bob تمرکز زیادی روی طراحی هنری این بازی داشته است، می‌گوید:

ما طراحان فوق‌العاده‌ی زیادی از سرتاسر دنیا داریم و چیزی که روی آن نگاه زیادی داشتیم، این بود که بین این بازی و ریمسترهایی که منتشر شده است، وجه تمایزی وجود داشته باشد تا حال و هوا و مسیر جدیدی برای آینده‌ی این سری بازی تعیین کنیم.

بازی کراش باندیکوت 4
Crash Bandicoot 4: It’s About Time در تاریخ 2 اکتبر 2020 عرضه می‌شود
چرا استودیوی Toys for Bob به سراغ ساخت این بازی رفته است؟
اگر شما استودیوی نه چندان معروفی داشته باشید، آیا به سراغ چالش بزرگی مانند ساخت ادامه‌ی یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ خواهید رفت؟ سوالی که مطرح می‌شود، این است که با وجود انتشار نسخه‌های ریمستر زیادی از سری بازی‌های کراش باندیکوت در سال‌های اخیر، چرا استودیوی Toys for Bob به جای تولید یک بازی متفاوت، به سراغ ساخت ادامه‌ی Crash Bandicoot رفته است؟ پاول یان به این سوال پاسخ می‌دهد:

از دید یک توسعه‌دهنده، سری بازی‌های Crash Bandicoot بسیار غنی هستند و حس و حالی متنوع دارند. این دلیلی است که استودیوی Toys for Bob مجذوب آن شده. از طرفی دومین چیزی که ما را به این فکر انداخت، استقبال طرفداران از نسخه‌های ریسمتر بود؛ مانند استخری پر از انگیزه و اشتیاق که باعث شد در آن شیرجه بزنیم.

تاریخ انتشار Crash Bandicoot 4: It’s About Time چه زمانی خواهد بود؟
استودیوی Toys for Bob به خوبی از پس همچین چالش بزرگی برآمده است و امیدواریم که طرفداران پس از سال‌ها که یک بازی جدید از این سری دریافت می‌کنند، ناامید نشوند. بازی کراش باندیکوت 4 با حفظ المان‌های نوستالژیک سه‌گانه‌ی اصلی، با کمک تکنولوژی‌های روز صنعت بازی‌های ویدیویی، شکل جدیدی به خود گرفته است و به گفته‌ی سران استودیوی Toys for Bob قرار است تجربه‌ی متنوعی در اختیار ما قرار دهد و یک‌بار دیگر، ما را در دنیای Crash Bandicoot با شخصیت‌های قدیمی آن مشغول کند. برای این ماجراجویی باید چند ماه دگیر منتظر بمانید چرا که این عنوان در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ (۲ اکتبر ۲۰۲۰) منتشر خواهد شد و شایعاتی وجود دارد که Crash Bandicoot 4: It’s About Time ممکن است در کنار پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، برای نینتندو سوییچ نیز منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید