اخبار بازی ها

هر آنچه تا کنون در رابطه با Halo Infinite می‌دانیم

اگر اخبار و اطلاعات دنیای گیم را دنبال می کنید به طور قطع در جریان هستید که در حال حاضر و مخصوصا بعد از نمایش بازی Halo Infinite در جدیدترین مراسم اکس باکس، حرف و حدیث ها و گمانه زنی های زیادی در مورد این عنوان مطرح می شود. به همین دلیل خالی از لطف نیست که به سراغ این عنوان مورد انتظار رفته و اطلاعاتی که تاکنون از آن داریم را برای شما عزیزان به رشته ی تحریر در آوریم. بازی در این مقاله خواهیم پرداخت به ۱۳ عدد از نکات کلیدی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و مصاحبه‌ی اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) از جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی Halo یعنی بازی Halo Infinite به دست آوریم.

بازی‌های فرنچایز محبوب Halo همواره از آن دست عناوینی بوده‌اند که طرفداران برای عرضه‌ی آن‌ها، لحظه شماری می‌کردند. موارد زیادی در جدیدترین نسخه‌ی این سری، یعنی Halo Infinite وجود دارد که باعث شده است طرفداران این مجموعه بیش از پیش منتظر انتشار این عنوان باشند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ادعای سازندگان مبنی بر این موضوع اشاره کرد که بازی Halo Infinite به نوعی یک ریبوت معنوی (spiritual reboot) برای فرنچایز Halo محسوب می‌شود. از بازی Halo Infinite پس معرفی در کنفرانس E3 2018 شرکت مایکروسافت تا مدتی قبل، اطلاعات بسیار اندکی منتشر شده بود، اما پس از نمایش کامل این عنوان در رویداد بازی‌های اکس‌باکس که مبارزات، جهان بازی، عملکرد فنی و… را به نمایش می‌گذاشت، طرفداران توانستند تا اطلاعات نسبتاً مناسبی را از این عنوان به دست آورند. در ادامه‌ می‌خواهیم بپردازیم به ۱۳ عدد از مواردی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و صحبت اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، در رابطه با بازی Halo Infinite به دست آوریم.

در ادامه‌ می‌خواهیم بپردازیم به ۱۳ عدد از مواردی که تا کنون توانسته‌ایم با توجه به نمایش‌ها و صحبت اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، در رابطه با بازی Halo Infinite به دست آوریم.

داستان

یکی از مواردی که طرفداران و سازندگان در بازی‌های مجموعه‌ی Halo همواره به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، داستان آن بوده است. قبل از معرفی کامل بازی Halo Infinite، سوال بسیاری از طرفداران این موضوع بود که داستان این عنوان دقیقاً در چه بازه‌ی زمانی رخ خواهد داد. با توجه به صحبت‌های اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، داستان بازی Halo Infinite دقیقاً در ادامه‌ی روایت بازی Halo 5: Guardians خواهد بود.

داستان بازی Halo 5: Guardians در جایی به اتمام رسید که شخصیت کورتانا (Cortana) از روی رادارها ناپدید و از طرف دیگر مستر چیف (Master Chief) در کهکشان‌ها رها می‌شود. حال همانطور که در نمایش تریلر مراسم E3 2019 شرکت مایکروسافت مشاهده کردیم، داستان بازی از جایی آغاز خواهد شد که شخصی که در حال حاضر با نام خلبان (Pilot) شناخته می‌شود، مستر چیف را رها شده در کهکشان پیدا می‌کند. پس از آن نیز همان‌طور که در نمایش دموی بازی مشاهده کردیم، مستر چیف به همراه خلبان وارد یکی از حلقه‌های اشغال شده توسط گروه بنیشد (Banished) می‌شوند.

بنیشدها حضور پررنگی در روایت داستان خواهند داشت

آنتاگونیست‌ (antagonist به شخصبت‌هایی گفته می‌شود که اهدافی در تضاد با شخصیت کنترلر شونده دارند و معمولاً در مقطعی از روایت داستان بازی، در مقابل شخصیت اصلی داستان قرار می‌گیرند)های اصلی بازی Halo Infinite را گروهی به اسم بنیشد (Banished) تشکیل داده است که البته در عنوان Halo Wars 2 نیز تا حدودی با این گروه سرکش آشنا شدیم. همچنین رهبر این گروه اِسچَرِم (Escharum، توجه داشته باشید تلفظ این نام ممکن است به صورت دیگری باشد) نام دارد که توانستیم آن را در نمایش آخر بازی در حالی که اعضای گروه وی یکی از حلقه‌های جهان بازی را اشغال کرده بودند، مشاهده کنیم.

در دموی به نمایش درآمده، به شخصی به اسم هاربِنجِر (Harbinger) اشاره می‌شود که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. اگرچه بسیاری از طرفداران حدس می‌زنند که هاربنجر همان کورتانا باشد. همچنین موارد مبهم دیگری همچون سرنوشت رهبر قبلی گروه بنیشد یعنی اتریاکس (Atriox) که در بازی Halo Wars 2 شاهد حضور پررنگش بودیم، وجود دارد که احتمالاً با تجربه‌ی این عنوان به جواب تمام این سوالات پی خواهیم برد.

انتاگونیست‌های اصلی بازی Halo Infinite را گروهی به اسم بنیشد (Banished) تشکیل داده است که البته در عنوان Halo Wars 2 نیز تا حدودی با این گروه سرکش آشنا شدیم. همچنین رهبر این گروه اِسچَرِم (Escharum) نام دارد که توانستیم آن را در نمایش آخر بازی در حالی که اعضای گروه وی یکی از حلقه‌های جهان بازی را اشغال کرده بودند، مشاهده کنیم.

برای فهم داستان بازی نیازی به اطلاعات پیش‌زمینه‌ای نیست

یکی از نکاتی که باعث دلسرد شدن بسیاری از بازی‌بازان دو عنوان Halo 4 و Halo 5: Guardians شد، درک سخت و یا می‌توان گفت غیر ممکن داستان بازی در صورت نداشتن اطلاعات پیش‌زمینه‌ای از اتفاقات نسخه‌های پیشین این مجموعه بود. حتی بسیاری از طرفداران در آن زمان اعتقاد داشتند که برای فهم داستان این دو بازی نه تنها نیاز به تجربه‌ی نسخه‌های پیشین است، بلکه باید بر بسیاری از رمان‌ها، کامیک‌ها و اطلاعاتی که خارج از اتفاقات نسخه‌های بازی ویدئویی پیشین روایت شده است نیز آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید داستان این دو عنوان را به صورت کامل متوجه شوید. اگرچه شاید از دیدگاهی این موضوع نشان دهنده‌ی آن بود که این دو عنوان از داستان بسیار قدرتمندی برخوردارند اما در هر صورت، این موضوع باعث دور شدن بسیاری از بازی‌بازان از مجموعه‌ی Halo و همین‌طور کسر بخش تأثیرگذاری از میان نمرات بازی به دلیل همین موضوع بود.

طبق صحبت‌هایی که تا کنون توسعه دهندگان بازی Halo Infinite داشته‌اند، این وعده داده شده است که داستان جدیدترین نسخه‌ی Halo به نحوی روایت شده است که تمامی بازی‌بازان بدون داشتن هیچگونه اطلاعات پیش زمینه‌ای خواهند توانست تا ماجرای بازی را متوجه شوند. اگرچه طبق گفته‌ی سازندگان، مطمئناً مواردی در بازی وجود خواهد داشت که در صورت تجربه‌ی نسخه‌های پیشین، می‌توانید لذت بیشتری از آن‌ها ببرید.

این عنوان پایانی بر داستان Forerunner Saga خواهد بود

استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز در اوایل معرفی بازی Halo 4 بود که اعلام کرد با این عنوان داستان Forerunner Saga را آغاز خواهد کرد و طبق آخرین اطلاعات، بازی Halo Infinite همان اثری خواهد بود که به داستان Forerunner Saga پایان خواهد داد و روایت تازه‌ای را آغاز خواهد کرد. اطلاعات بسیار کمی برای حدس زدن وجود دارد که استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز دقیقاً قرار است چه روایت را برای ادامه‌ی مجموعه‌ی Halo در نظر بگیرند. مطمئناً این یکی از مواردی است که پس از تجربه‌ی بازی متوجه آن خواهیم شد.

داستان جدیدترین نسخه‌ی Halo به نحوی روایت شده است که تمامی بازی‌بازان بدون داشتن هیچگونه اطلاعات پیش زمینه‌ای خواهند توانست تا ماجرای بازی را متوجه شوند. اگرچه طبق گفته‌ی سازندگان، مطمئناً مواردی در بازی وجود خواهد داشت که در صورت تجربه‌ی نسخه‌های پیشین، می‌توانید لذت بیشتری از آن‌ها ببرید.

مقصدی ۱۰ ساله برای فرنچایز Halo

بازی Halo Infinite تنها اثر چندین سال آینده‌ی مجموعه‌ی Halo خواهد بود. طبق صحبت‌های اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، بازی Halo Infinite یک اثر سرویس محور خواهد بود که برای سالیان سال محتوای جدید داستانی و همین‌طور چندنفره برای آن منتشر خواهد شد. البته این استودیو اذعان داشته است که در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای چگونگی عرضه‌ای این محتوا (از جمله پولی و یا رایگان بودن بسته‌های الحاقی داستانی) ندارد اما این اطمینان را به طرفداران داده است که به محض انجام این برنامه ریزی، طرفداران خود را در جریان قرار خواهد داد.

تجربه‌ای جهان باز

قبل از معرفی کامل بازی Halo Infinite، شایعات فراوانی مبنی بر جهان باز (Open World) بودن این عنوان به گوش می‌رسید که در نهایت پس نمایش دموی بازی و همین‌طور صحبت سازندگان، متوجه شدیم که این شایعات تا حدودی صحت داشته‌اند. اگرچه این عنوان را نمی‌توان یک بازی کاملاً جهان باز محسوب کرد، اما طبق اطلاعات منتشر شده، اکثر مکان‌های بازی Halo Infinite چندین برابر جمع ابعاد دو عنوان Halo 4 و Halo 5: Guardians مساحت دارند که بازی‌بازان می‌توانند به صورت کاملاً آزادانه در آن به اکتشاف بپردازند.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های یکی از اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز که در رابطه با ابن موضوع بوده است را مشاهده کنید:

یکی از اولین اهداف ما به تصویر کشیدن یکی از حلقه‌های جهان Halo بود، تا طرفداران قدیمی این مجموعه هنگام تجربه‌ی Halo Infinite درست همان حسی را تجربه کنند که در اولین نسخه‌ی این مجموعه یعنی Halo: Combat Evolved با آن روبه‌رو شدند. همچنین ما تمرکز بسیاری برروی طراحی محیط این حلقه داشته‌ایم تا بازی‌بازان بتوانند در عین مبارزه با گروه بنیشد، با شخصیت مستر چیف به جست‌وجو در جهان بازی بپردازند.

اگرچه جدیدترین اثر استودیوی ۳۴۳ اینداستریز را نمی‌توان یک بازی کاملاً جهان باز محسوب کرد، اما طبق اطلاعات منتشر شده، اکثر مکان‌های بازی Halo Infinite چندین برابر جمع ابعاد دو عنوان Halo 4 و Halo 5: Guardians مساحت دارند که بازی‌بازان می‌توانند به صورت کاملاً آزادانه در آن به اکتشاف بپردازند.

چرخه‌ی شبانه روز

یکی از مواردی که استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز در راستای پویا کردن جهان بازی Halo Infinite انجام داده است، وارد کردن چرخه‌ی شبانه روز به حلقه بوده است. البته این که حضور همچین چرخه‌ای آیا برروی گیم‌پلی بازی نیز تاثیر گذار خواهد بود یا خیر، موضوعی هست که هنوز صحبتی در رابطه با آن نشده است.

همچنین همان‌طور که در دموی بازی نیز شاهد بودیم، حیوانات گوناگونی در جهان بازی در راستای افزایش پویایی آن، حضور خواهند داشت اما به احتمال قوی تأثیر چندانی در پیش‌برد گیم‌پلی و مأموریت‌های بازی نخواهد داشت و بیشتر جنبه‌ی زیبایی بخشی به حلقه را دارند.

جست‌وجو و اکتشاف در جهان بازی

یکی دیگر از موضوعاتی که به دفعات توسط سازندگان اشاره شده است، پتانسیل بالای جهان بازی برای کند و کاو و اکتشاف بازی‌بازان است. اگرچه همچنان دقیقاً مشخص نشده است که دقیقاً چه مواردی در جهان بازی برای جست‌وجو وجود دارد، اما با توجه به دموی به نمایش گذاشته شده، به نظر می‌رسد وسیله‌ی نقلیه‌ی مشهور مجموعه‌ی Halo یعنی ودهاگ (Warthog) و در کنار آن قلاب برروی دست مستر چیف، دوتا از وسایلی خواهند بود که به بازی‌بازان در جست‌وجوی محیط‌های بازی کمک خواهند کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد وجود و معرفی وسایل و تجهیزات بیشتری برای ماجراجویی در محیط بازی باشیم.

قابلیت شلیک قلاب

یکی دیگر از مواردی که قبل از معرفی رسمی آن در دموی گیم‌پلی بازی، شایعات فراوانی در رابطه با آن شنیده می‌شد، حضور گجتی جدید برروی زره مستر چیف بود که پس از نمایش گیم‌پلی بازی، این مورد نیز به صورت رسمی تأیید شد‌. طبق گفته‌ی توسعه دهندگان، این قلاب به نحوی طراحی شده است که تنها محدودیت استفاده از آن، قوه‌ی تخیل بازی‌بازان باشد. همان‌طور که در این نمایش مشاهده کردید با این قلاب می‌توان بین محیط و مکان‌های صعب‌العبور جا‌ به جا شد، به سمت دشمنان جهش کرده و ضربه‌ای مهلک به آن‌ها وارد کرد، تجهیزات قابل انفجار دشمن را گرفته و به سمت آن‌ها پرتاب کرد و ده‌ها مورد دیگر که بازی‌بازان می‌توانند از آن‌ها به نفع خود در مبارزات و… استفاده کنند.

همچنین طبق گفته‌ی سازندگان، این قلاب، تنها یکی از چندین وسیله‌ای خواهد بود که قرار است به بازی Halo Infinite اضافه شود.

طبق گفته‌ی توسعه دهندگان، این قلاب به نحوی طراحی شده است که تنها محدودیت استفاده از آن، قوه‌ی تخیل بازی‌بازان باشد. همان‌طور که در این نمایش مشاهده کردید با این قلاب می‌توان بین محیط و مکان‌های صعب‌العبور جا‌ به جا شد، به سمت دشمنان جهش کرده و ضربه‌ای مهلک به آن‌ها وارد کرد، تجهیزات قابل انفجار دشمن را گرفته و به سمت آن‌ها پرتاب کرد و ده‌ها مورد دیگر که بازی‌بازان می‌توانند از آن‌ها به نفع خود در مبارزات و… استفاده کنند.

دراپ شیلد (Drop Shield)

یکی از دیگر تجهیزات مستر چیف که در این عنوان به نمایش گذاشته شد، نوع جدیدی از دراپ شیلدها بود. دراپ شیلدها یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین تجهیزات موجود در مجموعه‌ی Halo هستند که در طی چند شماره‌ی اخیر این مجموعه، تغییر آنچنانی را به خود ندیده بودند و همواره حالت پوسته‌ی یک نیم‌کره را به خود می‌گرفتند. اما در دموی گیم‌پلی بازی از نوع جدیدی از دراپ شیلدها رونمایی شد که سطحی منحنی را تشکیل می‌دهند. قابلیت این وسیله به این صورت است که سطح بین شما و دشمن ایجاد می‌کند که از یک سو قابل نفوذ و از طرف دیگر غیر قابل نفوذ است؛ شما می‌توانید از این گجت هنگامی که زیر آتش شدید دشمن قرار داشتید، استفاده کنید.

در دموی گیم‌پلی بازی از نوع جدیدی از دراپ شیلدها رونمایی شد که سطحی منحنی را تشکیل می‌دهند. قابلیت این وسیله به این صورت است که سطح بین شما و دشمن ایجاد می‌کند که از یک سو قابل نفوذ و از طرف دیگر غیر قابل نفوذ است؛ شما می‌توانید از این گجت هنگامی که زیر آتش شدید دشمن قرار داشتید، استفاده کنید.

سلاح‌های جدید

طراحی اسلحه و همین‌طور تنوع آن‌ها، یکی از موارد کلیدی در تمامی بازی‌های تیراندازی-اول شخص محسوب می‌شوند. این موضوع در رابطه با مجموعه‌ی Halo بیشتر از عناوین شوتر دیگر نیز صادق است. خوش‌بختانه طبق صحبت توسعه دهندگان استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، دموی گیم‌پلی بازی، تنها بخش کوچکی از تجهیزات و سلاح‌های حاضر در بازی را به نمایش می‌گذارد و مطمئناً موارد زیادی نیز وجود دارند که برای غافلگیری طرفداران در بازی قرار گرفته شده است که تنها پس از تجربه‌ی اثر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

در رابطه با سلاح‌های بازی نیز توسعه دهندگان اظهار داشته‌اند که در این عنوان علاوه بر اینکه تلاش شده است تا سلاح‌های کلاسیک مجموعه‌ی Halo با حس و حال اصلی خود در بازی حضور داشته باشند، شاهد انواع سلاح‌های جدید نیز در این اثر خواهیم بود.

سیستم ارتقاء بازی

یکی از نکات بسیار جالبی که ما از صحبت توسعه دهندگان و همین‌طور دموی بازی دریافت کردیم، وجود سیستم ارتقاء در داخل بازی است. البته نگران نباشید؛ قرار نیست شاهد مکانیزم‌های عناوین سبک RPG در بازی Halo Infinite باشیم؛ هیچ ارتقائی برای نارنجک‌های دستی وجود نداشته و شاهد درخت مهارت نخواهیم بود. همچنین توسعه دهندگان تأیید کرده‌اند سلاح‌های موجود در بازی همانند نسخه‌های پیشین قابل ارتقاء نخواهند بود.

پس دقیقاً منظور از ارتقاء چه چیزی است؟ موضوعی که توانستیم متوجه شویم این است که بازی‌بازان با جست‌وجو در جهان بازی و همچنین پیش‌روی در برخی مقاطع داستانی، قادر خواهند بود تا ویژگی‌های جدیدی را به قلاب و یا دراپ شیلد خود اضافه کنند که کارایی آن‌ها را افزایش دهد. ولی اینکه تنوع وسایل قابل ارتقاء بازی چطور خواهد بود و یا در گیم‌پلی بازی تا چه اندازه می‌تواند تأثیرگذار باشند، از مواردی هستند که باید تا زمان انتشار بازی برای رسیدن به جواب آن، منتظر بمانیم.

طبق صحبت توسعه دهندگان استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز، دموی گیم‌پلی بازی، تنها بخش کوچکی از تجهیزات و سلاح‌های حاضر در بازی را به نمایش می‌گذارد و مطمئناً موارد زیادی نیز وجود دارند که برای غافلگیری طرفداران در بازی قرار گرفته شده است که تنها پس از تجربه‌ی اثر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در رابطه با سلاح‌های بازی نیز توسعه دهندگان اظهار داشته‌اند که در این عنوان علاوه بر اینکه تلاش شده است تا سلاح‌های کلاسیک مجموعه‌ی Halo با حس و حال اصلی خود در بازی حضور داشته باشند، شاهد انواع سلاح‌های جدید نیز در این اثر خواهیم بود.

عدم وجود قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) در زمان انتشار

مطمئناً بسیاری از طرفداران با توجه به آنکه بازی Halo Infinite جزو بازی‌های انحصاری کنسول اکس‌باکس سری اکس است، انتظار داشتند که این عنوان از تمام ویژگی‌های جدیدترین کنسول ردموندی‌ها بهره ببرد. یکی از ویژگی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس، پشتیبانی از رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری است که متأسفانه بازی Halo Infinite در زمان انتشار از آن بهره نخواهد برد. البته اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز این قول را به طرفداران داده‌اند که در آینده طی یک به‌روزرسانی رایگان، این ویژگی را به بازی Halo Infinite اضافه خواهند کرد‌.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بازی Halo Infinite قرار است برروی کنسول‌های پایه‌ی اکس‌باکس وان نیز اجرا شود (که به احتمال زیاد با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۶۰ فربم بر ثانیه نیز این کار را انجام دهد). پس این موضوع آنچنان جای تعجب نخواهد داشت که بازی Halo Infinite نتواند همانند آثاری چون Forza Motorsport و Horizon Forbidden West از تمام قدرت کنسول‌های نسل نهمی بهره ببرد.

یکی از ویژگی‌های کنسول اکس‌باکس سری اکس، پشتیبانی از رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری است که متأسفانه بازی Halo Infinite در زمان انتشار از آن بهره نخواهد برد. البته اعضای استودیو‌ی ۳۴۳ اینداستریز این قول را به طرفداران داده‌اند که در آینده طی یک به‌روزرسانی رایگان، این ویژگی را به بازی Halo Infinite اضافه خواهند کرد‌.

طبق گفته‌های شرکت مایکروسافت، انتظار می‌رود بازی Halo Infinite در روز انتشار کنسول اکس‌باکس سری اکس، یعنی در تعطیلات سال پیش‌روی میلادی در دسترس دارندگان‌ کنسول‌های نسل هشتم و نهمی شرکت مایکروسافت قرار بگیرد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید